Thursday, January 15, 2009

PHOTOCAHAYA 2009


Sehingga ke hari ini sejak pelancaran photocahaya, beberapa orang telah mendaftarkan diri. Namun demikian masih ramai yang belum mendaftar tetapi berminat untuk mengikuti bengkel ini. Kebanyakkannya ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang bengkel ini. Sebelum ini, saya tidak menerangkan secara terperinci tentang apa itu photocahaya.
Bagi yang belum terbalas email tentang maklumat photocahaya, saya lampirkan di sini beberapa maklumat penting tentang bengkel ini
Bengkel ini diadakan pada bulan Mac. Tarikh akan dimaklumkan kemudian. Seawal bulan Febuari. Bengkel diadakan pada hari Sabtu dan Ahad sahaja.

APA ITU PHOTOCAHAYA

Photocahaya merupakan bengkel tentang penggunaan secara asas portable flash iaitu penerangan tentang Penggunaan menu-menu pada kawalan flash, memahami cahaya seperti pantulan cahaya, serakan cahaya dan sebagainya.

Pelbagai teknik pengadunan cahaya juga akan diterangkan melalui bengkel ini.Penyelesaian sekiranya flash utama tidak berfungsi juga akan diterangkan dengan penggunaan sumber cahaya dari flash kamera dan sumber cahaya semulajadi.

Selain itu, pelbagai penggunaan peralatan bantuan flash seperti bounce card, diffuser, umbrella, power pack, CLS remote commander , reflector, portable continuous light dan sebagainya juga akan diterangkan didalam bengkel ini.

Kenapa anda perlu mengikuti bengkel ini?

Kami akan memastikan nilai wang anda berbaloi dengan bengkel yang kami adakan. Penggunaan 70 peratus masa bengkel adalah praktikal manakala 30 peratus adalah teori.

Julmah peserta yang tidak ramai akan memastikan bahawa segala maklumat akan disampaikan dengan mudah, sesi soal jawab yang aktif serta perbincangan yang lebih erat. Oleh itu, maklumat-maklumat selain penggunaan flash juga akan dibincangkan bersama sebagai tambahan.

Model juga disediakan untuk tujuan praktikal yang lebih berkesan.

Bahan-bahan rujukan seperti nota yang sesuai juga disediakan. Nota-nota ini lebih padat dan lebih mudah difahami. Kami hanya menyediakan nota-nota yang akan memastikan anda mendapat maklumat yang terbaik sahaja.

Contoh-contoh gambar dengan penggunaan teknik-teknik pecahayaan melalui portable flash akan diterangkan dan dibincangkan.

No comments:

Post a Comment